Sales bij HIP

In diverse artikelen hebben we al gelezen hoe het is om als inkoopconsultant bij HIP te werken. Naast onze inkoopconsultants hebben wij onder andere sales collega’s die ervoor zorgen dat onze consultants en interim collega’s op leuke opdrachten zitten en onze opdrachtgevers tevreden zijn.

Introductie
Ik ben Nikita Smits – Eicker, inmiddels 30 jaar en woonachtig samen met mijn man en ons mopshondje Bonki, tevens de kantoorhond van HIP. Begin maart 2023 verwachten wij ons eerste kindje, een dochtertje.

Ik ben sinds 2014 werkzaam in de arbeidsbemiddeling. De laatste jaren ben ik werkzaam geweest bij een MSP, Managed Services Provider als Senior MSP Consultant en Accountmanager binnen de overheid. In mijn vrije tijd ben ik graag bezig en kan ik niet zo goed stilzitten. Zo ben ik voorzitter van de Speeltuinverenging in Nieuw-Beijerland, maar hou ik er ook van om een hapje en een drankje te doen met vriendinnen en op pad te gaan met ‘ons busje’, een Volkswagen T3.

Sinds vorig jaar oktober ben ik werkzaam binnen HIP als Senior recruitment consultant/Accountmanager waarbij ik de aspecten inkoop- en contractmanagement en het rekruten bij elkaar breng. Ik ben voornamelijk actief binnen de publieke sector, maar ik vind het ook leuk om Sebastiaan, oprichter van HIP en mede sales collega af en toe te helpen binnen de private sector.

Ik vind het leuk om de juiste match te maken voor zowel onze opdrachtgevers als onze collega’s. Daarnaast vind ik het fijn om mee te denken met de opdrachtgevers voor een juiste oplossing binnen hun vraagstukken en uitdagend om binnen de arbeidsmarkt, zeker de huidige markt, dan toch de juiste oplossing te kunnen vinden en de juiste professional aan te koppelen. Mede door voorgenoemde vindt ik het mooi om het contact te onderhouden en de relatie verder op- en uit te bouwen met alle partijen.

Werkzaamheden
Als Senior recruitment consultant/Accountmanager houd ik mij bezig met het werven van nieuwe vaste, maar ook interim collega’s. Ik maak kennis met de nieuwe vaste- en interim collega’s om er voor te zorgen dat wij de collega’s goed kennen en weten wat hen gelukkig maakt om de juiste match te kunnen maken op de aanvragen vanuit onze opdrachtgevers.

Daarnaast evalueer ik met onze opdrachtgevers, maar ook met de collega’s om te zorgen dat een ieder gelukkig is en blijft op zijn of haar opdracht. Hiermee zijn ook de opdrachtgevers tevreden.
Zo hoort het administratieve deel dat bij de plaatsingen en verlengingen komt kijken er ook bij om het op orde te krijgen en houden. Het werven van potentiële opdrachtgevers en opdrachten is ook onderdeel van mijn taken. Tevens ben ik een vraagbaak voor collega’s over Dynamisch Aankoopsystemen en Externe inhuur.

Ook probeer ik mijn creativiteit te uiten op onze LinkedIn pagina, om deze up-to -date te houden, zorgen voor de zichtbaarheid, maar ook leuke content delen over o.a. HIP, onze opdrachtgevers, nieuwe aanvragen, activiteiten, artikelen en informatie over en van onze collega’s.

Hoe ben ik bij HIP terecht gekomen
Voordat ik bij HIP aan de slag ging, heb ik dus bij een MSP, Managed Services Provider gewerkt. Binnen de MSP was HIP één van de leveranciers waarmee ik samenwerkte bij diverse gemeenten.
Wat mij toen al aan HIP opviel was dat zij een eerlijke en enthousiaste leverancier zijn die zich hard maakt voor de opdrachtgevers.

Uiteindelijk had ik voor mijzelf besloten om opzoek te gaan naar een nieuwe uitdaging en met HIP in mijn achterhoofd heb ik contact met Sebastiaan gezocht om eens persoonlijk kennis te maken.

Na een leuke teams meeting in de corona tijd wilde ik graag nader kennis maken met de organisatie en ben ik een ochtendje langs geweest op kantoor.
Wat mij erg is bijgebleven, was dat iedereen zijn of haar neus dezelfde kant op staat qua werkethiek en doel.

HIP zocht vanwege de snelle doorgroei een nieuwe sales collega. Een mooie kans om mijn interesse in inkoop- en contractmanagement, maar ook het rekruten en accountmanagement te kunnen combineren. Ik was direct enthousiast en na overleg met het thuisfront heb ik besloten om na een goede overdracht bij mijn oude werkgever vol enthousiasme aan de slag te gaan bij HIP.

Over HIP
HIP is een gezellige, maar ook professionele organisatie waar een ieder hard werkt en ontspanning ook een belangrijk onderdeel is. Zo is ons kantoor ingericht op het flexwerken, we hebben flexplekken, kleine kantoortjes en een mooie vergaderzaal waar iedereen gebruik van kan maken, ook staat iedereen vrij om te werken waar hij of zij wilt. Dit kan bij de opdrachtgever, thuis of met mooi weer op een terrasje. Even ontspannen en een lolletje kan dus zeker, zo hebben we op kantoor een dartbord, tafeltennistafel en een air hockey tafel die we goed met elkaar gebruiken. We zijn erg hecht met elkaar, dit komt mede door dat we ieder kwartaal een uitje hebben en de successen met elkaar vieren, iedereen binnen HIP draagt hier tenslotte aan bij.

Verder kan ik HIP omschrijven als een hard groeiende, oprechte, persoonlijke en verbindende organisatie waar een iedere centraal staat en ambities en ontwikkeling belangrijk zijn, hoe groot we ook worden vergeten wij nooit aan wie wij ons succes te danken hebben.
Naast onze collega’s staat de opdrachtgever ook centraal binnen HIP en zorgen wij voor een passende oplossing voor elke personele en inhoudelijke vraagstukken. Al met al echt een onderscheidend inkoopadviesbureau!

Je kunt nu denken, ja dat kan jij allemaal wel zeggen vanuit jouw ‘commerciële’ rol, maar ik zou zeggen, kom het zelf ervaren ????.

Werken bij HIP
Kom je net uit de schoolbanken of heb je een paar jaar werkervaring binnen Inkoop en/of contractmanagement. Spreekt het je aan om als consultant aan de slag te gaan op de meest mooie projecten bij onze opdrachtgevers? Dan komen we graag met jou in gesprek!

Holland Inkoop Professionals is een jong bedrijf (in het voorjaar van 2019 opgericht) en heeft de ambitie om de markt onderscheidende inkoopdienstverlening aan te bieden om zo écht het verschil te maken. We staan voor bewezen kwaliteit, betrouwbaarheid, transparantie en innovatie.

Bij ons staat jouw ontwikkeling centraal. Je krijgt bij ons de ruimte je verder te ontwikkelen, je wordt uitgenodigd om mee te denken bij het vormgeven van verschillende inkoopproposities, en we vinden het vooral belangrijk dat je happy bent. Daarnaast zorgen we voor interessante projecten bij de mooiste opdrachtgevers van het land. Meer weten? Neem contact met ons op!

Op zoek naar een leuke opdracht als ZZP’er?
Ben je actief als ZZP’er binnen inkoop en/of contractmanagement en op zoek naar leuke klussen? Dan maak ik graag kennis met jou! Neem gerust contact met mij op.

Contactgegevens:
???? +31 6 135 67 269
✉️ eicker@hollandinkoopprofessionals.nl

Bekijk ook eens onze website: https://www.hollandinkoopprofessionals.nl/

Geschreven door: Nikita Smits – Eicker